Veel gestelde vragen

Contactgegevens

SocialWear BV (namens DARUM)
Veldweg 6P
5321 JE
Hedel

E-mail: klantenservice@darum.nl

KvK-nummer: 71216030


Hoe weet ik dat mijn bestelling is gelukt?

Zodra je alle stappen hebt gedaan om een bestelling te plaatsen op darum.nl en je betaling is afgerond en goedgekeurd, ontvang je direct van ons een bevestigingsmail.

In deze mail zie je tevens de factuur van jouw, reeds betaalde, bestelling. Gebruik bij vragen altijd het factuurnummer bovenaan de factuur wanneer je contact opneemt met ons.


Wat is de levertijd van mijn bestelling?

Een bestelling bij DARUM wordt pas een daadwerkelijke bestelling zodra de betaling van de bestelling bij ons binnen is. Betaal je met iDEAL of Bancontact dan wordt je betaling op hetzelfde moment uitgevoerd. 

Bestel je:

  • Maandag t/m vrijdag voor 16:00 uur - 3-4 werkdagen (4 voor België)*
  • Tussen vrijdag 16:00 uur en maandag - 4-5 werkdagen (6 voor België)*

*Wij streven ernaar om je bestelling binnen één werkdag te bezorgen, enkel zijn wij afhankelijk van de handelingssnelheid van PostNL. In België duurt het iets langer en is de levertijd over het algemeen twee werkdagen (vanaf Nederland). 

 


Hoe kan ik mijn bestellingen bij DARUM betalen?

Onze betalingen verlopen via MOLLIE, veilig en betrouwbaar betalen.

iDEAL: iDEAL is de makkelijkste en snelste manier van betalen binnen Nederland. Omdat een iDEAL betaling direct wordt uitgevoerd is je bestelling ook direct geplaatst. Wij gaan je bestelling daarom ook zo snel mogelijk voor je in orde maken en naar je opsturen. 

Bancontact: Bancontact is de makkelijkste en snelste manier van betalen binnen België. Omdat een Bancontact betaling direct wordt uitgevoerd is je bestelling ook direct geplaatst. Wij gaan je bestelling daarom ook zo snel mogelijk voor je in orde maken en naar je opsturen.

PayPal: PayPal is een veilige manier om online te betalen zonder je gegevens te delen. Koppel je bankrekening of creditcard en betaal in enkele klikken.


Krijg ik een bevestiging zodra mijn bestelling is gelukt ?

Ja. Zodra je bestelling is geplaatst en de betaling is gelukt, ontvang je altijd direct een bevestiging per e-mail.

In deze email staat onder andere je aankoopbewijs met daarop:

  • Het factuurnummer
  • De door jou bestelde artikelen
  • Het aankoopbedrag

Wat zijn de verzendkosten ?

Voor Nederland betaal je € 5,95 verzendkosten, voor België geldt een tarief van € 6,95. Voor bestellingen boven de € 60,- betaal je geen verzendkosten.


Wat is de zichttermijn bij DARUM?

Je hebt altijd een zichttermijn van 14 dagen vanaf het moment dat je je bestelling hebt ontvangen. Binnen die termijn kun je je aankoop altijd ruilen of je geld terugkrijgen.

Natuurlijk moet je aankoop altijd wel aan een aantal voorwaarden voldoen:

  • Je aankoop moet ongebruikt, ongedragen en niet gewassen zijn.
  • Je aankoop moet in de originele verpakking zitten.
  • Je aankoop moet compleet zijn.

De regel is dat wij jouw retour altijd weer als nieuw moeten kunnen verkopen.


Hoe kan ik de kleding reinigen?

De truien en shirts mogen in de wasmachine op maximaal 30º, maar een handwasje wordt eerder aangeraden. Doe ze wel even binnenstebuiten om kleurverlies op het drukwerk te voorkomen. Stop de truien en shirts niet in de droger, dit kan resulteren in kwaliteitsverlies. 


Hoe retourneer ik mijn pakket?

Via deze link kan je jouw retourzending aanmelden. Zodra jouw verzoek bij ons is binnengekomen zullen wij zo snel mogelijk uw verzoek beoordelen. Vervolgens zal je, na goedkeuring, een mailtje terug ontvangen waarin je het retouretiket kan downloaden. De kosten van het retourneren bedragen €4,95 (€6,95 voor België). Deze kosten zijn helaas voor eigen rekening. Tenzij het een fout vanuit onze kant betreft (beschadiging of verkeerd geleverd) dan vergoeden wij de gemaakt retourkosten.

Op het retourformulier kan je aangeven of je het product wil retourneren of ruilen. Wanneer je een product wil ruilen dien je ook aan te geven welke maat je graag terug zou willen ontvangen